Sunday

Vaknade imorse av att jag fick sms av min syster. Klockan va väl runt halv 9. I smset stod det att vi (jag o mamma) va bjudna på Isacs 1 års kalas. På lördag. Tror att vi ska dit. Om inte så tar vi det nog någon annan dag. För jalles stora familj kommer nog att vara där. Och då är det så mycket liv. Massa barn springer runt och man har knappt chansen att prata med min syster för hon är så stressad. Jag gillar inte vissa i Jalles familj. Vissa tror sig bättre än oss. och därför hamna jag i en agressiv disskution med en av systrarna i sommras.

Jag och marie åkte upp till sjöbo över helgen för att min syster fyllde 30. Och på lördagen hade jag vaknat sent så jag åt ingen frukost. För gästerna skulle komma vid 1-2. Och jag ville fixa mej och duscha och umgås och hjälpa till innan det blev försent. Dem som ville ha korv fick det och sen fanns det en annan rätt också. Jalles syster stod och la upp korv till barnen som hon sen gick ut för att ge dem. Och jag fråga min syster om jag och marie kunde ta varsin för att vi va hungriga. Min syster sa såklart "ja ta ni ni behöver inte ens fråga du är min syster" så vi gick in i köket och tog. Då kolla Jalles syster Stella snet på mej. Men jag brydde mej inte. När jag kom ut så sitter stella och pratar med sin kille (som dessutom har varit hennes systers kille men stella  är tillsammans med honom nu och har 2 barn med honom) och tittar snet på mig igen. Jag försökte att inte bry mej om det för min syster fyllde ju år. Men när hon börja prata om hur stökigt och så det va i trädgården så fick jag utbrott. Jag sa till henne på skarpen att Hon skulle sluta snacka en massa och om det nu va så stökigt så va det hennes barn och hennes syster-barns fel och då kunde hon ju lika bra hjälpa till att städa.  Vi kom iallafall i en hetsig diskution. Och jag gick in igen. Min syster märkte så klart att något va fel. Och frågade Marie vad det va. Och marie förklara. Min syster blev förbannad men sa till mig att inte bry mej. Stella har behandlat min syster dåligt också. Och förra helgen fick jag reda på att Stella inte var välkommen hem till dem mer för att HON hade gått över gränsen. Tack gode gud för vem fan tror hon att hon är. Komma och styra och ställa i andras hem. Ge min systers gäster snea blickar och sådant.
Haha det bästa av allt är att hon framför hela sin familj gick fram till spisen och tog upp mat på 2 tallrikar gav den ena till sin man och ställde sig sedan och skar upp maten till honom hahahah. Plus att det va han som satt närmst och han har varit medlem i den familjen jätte länge nu så han behöver inte skämmas. Jag tänkte iallafall SKA HON INTE MATA HAN OCKSÅ. haha.

Nu ska jag gå och fortsätta läsa. See you later bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0