Olikheter

Godmorgon.

Innan när jag hade hoppat av bussen på Holma så gick jag förbi en person jag hade gått i samma klass som på högstadiet i 3 år... Vi sa inte ens "Hej" till varandra. =S Jag reagera på det. Jag menar, Visst vi va inte nära vi umgicks inte i skolan eller utanför och vi prata knappt men man kan väl ändå säga hej när man går förbi den andre. Jag vet att hon såg mej men hon kolla bort så därför sa inte jag hej.

När jag gick på högstadiet så va typ alla uppdelade. Svenska tjejerna för sej, Albanerna för sej och ibland va dem med araberna. Jag är svensk men jag gillade inte dem flesta i min klass plus så jag va med 1 tjej från min klass och ett par andra från paralellklassen och ingen av dem va svensk.

Vi är vuxna nu, är 20 och detta året fyller alla 21, men alla mognar ju inte. Jag tycker att det är förjävligt att man inte ens ska hälsa..Och hälsar man så är det inte alltid man får ett svar.

Jag vet att hon och jag har jävligt olika åsikter. Vi har kommit i olika diskutioner och jag vet att hon inte gillade mina men för fan VÄX UPP.

Eller vad tycker ni? Tycker ni att alla ska vara likadana och tycka likadant?
Själv så tycker jag inte att det spelar någon roll. Jag tycker det är bra att alla inte tycker som jag. Ibland kan det vara skönt att få lite motstånd i diskutioner. Men man behöver ju inte bli ovänner eller något sådant för det. Utan det är bara till att acceptera att alla är olika individer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0