helst slutkörd

Oh my god vilken helg det har varit.

Det började med att jag pratade med en barndoms kompis i torsdagskväll. Och vi har inte setts på typ 2-3 år. Hon säger att det är 2 och jag har för mej att det är 3år sen. Hon säger att hons ka ringa mej dagen efter (fredagen då)
Väl på fredagen skicka hon sms o fråga om jag ville följa med henne på en hemmafest hos hennes killes kompis (känner hennes kille också sen vi va små) och jag säger javisst det ska bli kul att träffa dej och Martin igen.

När vi lagt på luren så ringer min mamma typ 10 sek efter och säger att hon nyss pratat med min syster och att vi ska ha barnen i helgen för att dem måste måla och fixa för att dem skulle ha vissning på lördagen. Dem flyttar ju snart till perstorp. Men iallafall dem kom på kvällen och vi delade på familjepizza. Sen så lekte barnen lite och bada. Sen natta jag och mamma dem. Theo o jana i mammas säng och isac sover i mitt rum i en barn resesäng. Denna dagen va lugnt. Sen drog jag hem till den killen. Vi prata och dem drack...jag höll mej till coca cola. För jag hade ingen lust till att dricka och sen tycker jag inte att man ska dricka när man har en 1 åring på rummet hemma. Liksom. (För om han vaknar måste jag ju ta hand om honom.) Jag tog bussen hem vid 2 och va hemma halv 3 på natten. Andledningen till att jag inte ställde in mina planer va för att jag hade ju inte träffat henne på länge plus att det va inte jag som gick med på att ha barnen utan det va min mamma och hon sa att jag kunde gå ut ändå. När jag väl somnat så vaknar jag prick 6 av att Isac skriker...HAN VILLE UPP OCH JAG TRODDE JAG SKULLE DÖ. Jag gav han välling och hoppades på att han skulle somna om. Men icke sa nicke. Han vägra...mamma kom upp sen och avlöste mej så att jag fick sova...

När jag sedan vaknade vid 11 så åkte vi till Entre och handla...Jana och theo va katastrofala där inne. Vi sa till dem att håll i vagnen eller mormor för här finns mycket folk och vi vill inte tappa bort er..Men dem sprang runt och la sej på golvet i affärerna. Och vi fick hela tiden springa efter dem och kalla på dem. DET VA HEMSKT.

När vi kom hem igen så fick alla vila. Både jag och mamma va trötta efter allt spring. Sen åt vi spagetti och köttfärssås. Och barnen fick godis efter. La dem vid halv 9. Sen stack jag iväg till Fina och Martin och skulle kolla på film. Kom hem halv 3 denna natten också. Och vaknade av samma sak kl. 6. Idag gick vi upp och kolla på tv. Sen vakna Jana och så kom hon också. Det första hon gör när hon vaknar är att störa sin lillebror Så att han blir arg och skriker. Vid 8 så lägger jag isac igen och somnar själv. Jana klarar ju sej bra själv framför Disney Channel. Mamma kom och tog upp Isac när han vakna igen och jag sov "typ" medvetslöst tills klcokan 12 så isac gråter i hallen. När jag öppna dörren så stod han precis utanför och höll upp händerna för att jag skulle ta upp honom. Han ville väl inte att jag skulle sova mer. Sen dess tills klockan halv 5 va det fullt liv igen. Sen kom min syster och hämtade dem och man kunde andas ut.

Jag älkar min syrras barn men ibland blir det förmycket. För det känns som att det ända man gör är att säga "plocka undan", "Jana bär inte isac", "Sluta skrika" , o "Gör inte så"

Nu är jag väldigt trött och ska gå och lägga mej utan att vara rädd för att jag vaknar av en ledsen unge. UTAN NU SKA MAN VAKNA AV VÄCKAKLOCKAN ISTÄLLET 06:15. OMG hehe...

Sov gott alla och hoppas att ni fick en bättre helg än jag och att ni fått vila ut...jag längtar redan tills nästa helg. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0