egoistisk förälder

Asså detta är helt sjukt.

I förrigår när jag skulle gå och lämna Charlin i skolan så ringde hennes mamma. Och sa att hennes kille skulle hämta Charlin senare. Och Charlin sa att Hon inte kunde åka hem till sin mamma för att hennes pappa inte hade nycklar hem så att hon var tvungen att stanna hemma.

När jag sen skulle hämta Charlin i skolan efter att den va slut så frågade hon mig om hon kunde vara med en kompis och att dem skulle vara hemma hos Charlin och jag sa att det gick bra men att hon skulle ringa och fråga sin pappa också. Och han sa också att det gick bra. Men när hon ringde sin mamma och sa det så skällde hennes mamma ut henne jätte mycket i telefonen att t.o.m jag kunde höra vad som sades.

Hennes mamma gick på henne med att " Men nu har ju D åkt hela vägen in till malmö för din skull" och "Kunde du inte ha sagt det innan" och Charlin svarade tillbaka "Men jag får inte ha på mobilen i skolan".  Och hennes mamma fortsatte att skälla på henne. Och sa " nu måste du ringa D och be han om ursäkt och förklara varför du inte kan komma och hit och dit. Så när dem hade lagt på så ringde hon D men hans telefon va avstängd. Så hon skickade sms istället.

Efter en stund ringer hennes mamma igen och fortsätter skälla ut henne och säger att D hade ringt henne och va jätte arg på Charlin så att nu måste Charlin ringa och be om ursäkt i telefonen.

När dem hade lagt på så började Charlin att gråta. Och hon vågade inte ringa till D efter de hennes mamma sa. Men jag sa till henne att han kan inte vara arg på dej för du har inte gjort något fel. Det va din mamma som gjorde fel, du sa ju till henne imorse att du skulle stanna hemma.

Så Charlin ringde till D efter en stund när hon lugnat sig. Och det vissade sig att han inte va arg.

Men så här ligger det till. Charlins mamma är så egoistisk. Vill hon att Charlin ska komma till henne så måste Charlin typ det. Charlin har liksom inget att säga till om. Men hennes mamma borde ju tänka på lite andra än sig själv. Nästan hela hennes familj har stött bort henne p.g.a hennes beteende. Så hon har bara Charlin kvar. Men om hon fortsätter som hon gör så kommer hon att förlora henne också. Vill inte Charlin sova hos sim mamma så ger hennes mamma henne skuldkänslor och så är det med allt. Hon är 11 år hon har fan rätt till att fatta lite beslut själv. Hon kan väl inte hjälpa att hennes mamma flyttade och gjorde slut med hennes pappa för en annan kille. Och hennes mamma bör lära sig att man kan inte få allt när man vill och att hennes dotter faktist också kan ta beslut.

Ju mer jag jobbar på detta stället, ju mer tappar jag respekten för hennes mamma. Hon är så på hela tiden och försöker t.o.m bestämma över mej ibland. Men det har hon inget förr för jag är en stor flicka på 20 år som inte låter någon bestämma över mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0