Happy birthday Romana - 22 år idag

Kom nyss hem.

Va hemma hos Romanas farmor och firade henne. det va trevlig vi satt och pratade.

Och någon hade stött till knapparna på spisen så att den va på. Och farmorn hade satt kaffeburken som är i plast på spisen. Så den gick i sönder på botten och kaffet trilla ut. Så det lukta kaffe och bränt plast haha. Olyckshändese. Så det va bara till att vänta tilld det hade svalnat sen börja vi städa undan alla kaffebönorna så att farmodern skulle slippa göra det sen.

Romanas mormor va också där. Hon hade köpt en jätte fin väska till romana i födelsedags present. Så när jag blev ensam med henne så fråga jag henne vart hon köpt den...Hon kommer från simbawe så vi snacka engelska. Och jag är ganska osäker på mej själv när jag snackar engelska men hon tycker att jag pratar bra... Så här blev vår dialog..

Daniella- Where did you bye that bag is so beautiful?
Mormor- In the city. I dont know the name of the store or the street. But i can show you. I bye all my bags from that store.
Daniella- Can you?
Mormor- Yes i can show you next week.
Daniella- Yes please, I wanna have one of those the are beautiful.
Mormor- I can ask so they put one away for you.
Daniella- Yes please. i will call you next week so that you can show me. Thank you =)
Mormor- No problem

Nu ska jag ut och träffa Carolina snabbt. Bloggar mer sen.....Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0