Kvinnomisshandel

Vad ska det vara bra för. En tjej som brukade vara med mej och mina Vänner för ett par år sen flyttade in i min trappa för några månader sen.

Vi gick ut en stund förra veckan och pratade. Då sa hon att hennes kille, sons pappa misshandlar henne. Jag blev helt ställd. Jag vet vem han också är för hon träffade honom genom oss. Hon säger att när dem förlorat en match så vill hon inte vara hemma för att han är på sådant dåligt humör. Och en gång hade han låst in henne och misshandlat henne så hon fick hjärnskakning. Hennes mamma hade ringt henne men när hon inte svara så förstod mamman att något va fel och kom dit. Då öppnade killen dörren.

Hon är fortfarande tillsammans med killen för sonens skull. Han har inte misshandlat henne på över 3 månader säger hon. Och andledningen till at han inte gjort det är för att socialen har hotat med att slänga ut honom från lägenheten då. Och att han inte kommer få något bidrag.

Han skulle flytta till frankrike när det va slut mellan dem men han ändrade sig i sista stund.

Jag tycker allvarligt synd om denna tjejen. Hon är 19 år bara och har en son på 2½ år. Varför hjälper hennes mamma inte henne att bli av med denna killen.

Jag sa till henne att om hon vill så kan hon komma ner till mej och min mamma har sagt samma till henne att om hon behöver hjälp så hjälper vi henne. Min mamma är inte precis den som är rädd så hon hade lätt kunnat gå upp där om det skulle behövas.

Varför måste man slå andra...hur kan man ha ett sådant behov. Att förnedra andra för att själv må bra...Det är sjukt.
Jag blir arg...Jag har själv levt med misshandel i hemmet. Min mamma blev misshandlad.

Tycker synd om kvinnorna som inte får den hjälp dem behöver. Vissa tror liksom attd et är så i alla förhållande eller att det är något fel på dem själva. Vilket det för det meta inte är. D
et är männen som har kontrollbehov och behöver hjälp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0