Bra gärning

Godmorgon.

I onsdags när jag hade hämtat Charlin så skulle vi ta bussen till hennes mamma. Men på vägen så såg jag en katt som jag hade sett för 2 veckor också. Jätte kellig katt och jätte go. Så jag satte mej på huk så kom den springandes och ville kella. Jag klappa den och det gjorde även Charlin. Den kändes så mager. Så jag frågade Charlle om hon ville vara med och göra en god sak för katten. Då sa hon ja. Och vi gick och köpte mat till den. 2 Portioner kattmat i aluminium formar. När vi kom tillbaka så va inte katten där så vi gick och letade lite med fick ge upp för vi hittade inte den. Men vi bestämde oss för att lägga maten där vi hade sett den. And guess what....Katten kom. Dem började äta på rekord och när jag skulle lägga upp andra portionen så trodde den att jag skulle ta maten ifrån den. Men den kom snart på bättre tankar när den såg att jag bara la dit mer mat. Det verkade som att katten inte fått mat på länge så Charlin gick och köpte en portion till. Och även den åt den med god aptit. men i slutet blev den mätt. Och kom fram till oss och strök sej. Som "Tack för maten typ" Man kände verkligen det om hjärtat. Ville ta den med oss men det gick ju inte för jag har 2 katter som är honor och systrar. Och Charlin har en hankatt. men han kommer nog inte tåla att andra kommer in i hans hem. Iallafall, efter att vi gett katten mat och sådant så kom vi att tänka på att den måste vara törstig men vi hade inget att dricka till den. Och Vi va inte inärheten av hemmet. Så den fick bli utan något att dricka =( men den fick iallafall mat.

Vet ej om det va en inne katt eller ute. För den va ju för mysig för att vara en utekatt. Men den kanske hade gått vilse. Den såg inte ut att vara så gammal iheller. Men jag glömde bort att kolla könet på den.




Här har den påbörjat sin andra portion


Vi fick lägga maten på marken för vi hade inget annat att lägga den på.

Visst är katten söt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0