Orka

Ibland kan min mamma riktigt gå mig på nerverna. När hon kom hem från jobbet så berättade jag om historian om julklappar. Då började hon direkt " du kan ge de och de, de äär ändå saker som vi aldrig använt". Jag bara nej o nej. Sen kom jag på att vi har 4 översnygga vasar, 2 små och 2 stora. 2 av den e mina och jag hade tänkt ha dem när jag får något eget. Men så kom jag på att jag kan ge en av dem till familjen. Och de tyckte mamma va en bra idee. Och detta diskuterade vi vid halv 5. För en timme sedan kom hon in i mitt rum me de andra sakerna som vi inte använt och som HON tycker att jag ska ge. Jag bara nej dem får vasen de räcker för dem gav mej ju ingen tid att förbereda västa liksom. Men så går hon in i vardagsrummet med vasen och en kartong från Oriflame. Och stoppar ner allt. Och när jag kommer in där så säger jag " stoppa du ändå ner allt" hon bara "ja" och då mena jag på att jag inte ville att hon borde lyssna på mej om jag inte vill. Sen sa jag ja men om jag ändå ska ge det där så kan de vara från dig med hon bara nej. Jag bara men va fan e poängen då, du lyssnar inte på mej och du gör som du själv vill. Hon bara du e alltid så jävla negativ. Du förstör Julen. Du förstår inte själva poängen med julen jag bara jo de gör jag hon bara nej det gör du inte.Julen handlar om att man ska hjälpa och att man ska ge o hitt o ditt.
Allt detta visste jag redan innan men jag hade tröttnat att säga emot henne för hon skrek och jag har huvudvärk. MEN SNÄLLA ASSÅ. Får panik på henne. Så skrek jag tillbaka. Ja men skit samma jag kan fira jul någonannanstanns så förstör jag inget mer för dej. Sen gick jag in på rummet.

jag orkar helt enkelt inte diskutera eller bråka med henne om de nu. Har jätte omt i huvudet. Men man säger inte så till sin dotter. MEN HON HAR JU ALLTID RÄTT TROR HON.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0